Naamloos document

Het online bestellen van artikelen en producties kan vragen oproepen. Wij hebben voor u de meest gestelde vragen gebundeld en per onderwerp weergegeven. Mocht uw vraag er niet bij staan, mail deze dan via het contactformulier of rechtstreeks via info@sign4sign.nl naar ons toe en wij nemen met u contact op.

Algemeen

Ik ben een signmaker en wil gaan bestellen, hoe kan ik beginnen?
Aangezien sign4sign alleen toegang biedt aan de Nederlandse signmaker/signbedrijven, moet u zich eerst bij ons aanmelden voor een inlogcode alvorens gebruik van de webshop te kunnen maken.
Pas met deze inlogcode kunt u de prijzen zien en bestellen.
Hiervoor stuurt u ons eenvoudig, via het contactformulier of rechtstreeks per e-mail aan info@sign4sign.nl, uw bedrijfsgegevens en de wens voor de inlogcode toe. U ontvangt dan z.s.m. per e-mail vrijblijvend een persoonlijke inlogcode retour.

Ik wil mijn gegevens of wachtwoord wijzigen, kan dat?
Jazeker, ga na inloggen op de webshop naar de button “mijn gegevens” en hier kunt u alle wijzigingen doorvoeren.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe nu verder?
Geen probleem, klik op de homepage op de button “inloggen” en klik op de link “wachtwoord vergeten”.
Vul hier uw e-mailadres in en u ontvangt direct per e-mail een nieuw wachtwoord van ons.
Wanneer u alles kwijt bent, kunt u ons gewoon bellen of een mailtje zenden aan info@sign4sign.nl.
U ontvangt dan de inlogcode opnieuw van ons.

Kan ik ook een apart afleveradres opgeven?
Ja, tijdens het bestelproces geeft u zelf het afleveradres voor de order op.

Let op!

Na het invoeren en opslaan van dit adres, moet u het nog wel selecteren/koppelen aan de bestelling.

Ik heb meerdere afleveradressen kan dat?
Onder uw gegevens kunt u net zoveel adressen invoeren als u wilt. (adresboek) Bij het afwinkelen kan slechts 1 afleveradres geselecteerd worden. In het geval dat u bestellingen op verschillende adressen afgeleverd wil hebben, dient u dus per afleveradres apart af te winkelen.(= nieuwe order plaatsen)

Wat kan ik allemaal in mijn account beheren?
Via de buttons “mijn gegevens, mijn bestellingen, mijn documenten, mijn favorieten” bovenaan de homepage kunt u alles binnen uw account regelen, terugvinden en eventueel opnieuw bestellen.

Bestelproces

Hoe plaats ik een bestelling?
Uw bestelling is te plaatsen door de volgende stappen te volgen:

Volg de volgende stappen bij een product:

  1. Log in met uw persoonlijke inlogcode.
  2. Selecteer uw product en stel deze op de gewenste specificaties samen.
  3. Klik op “bestellen”
  4. Winkel verder of reken af.
  5. Voer in het opmerkingenveld uw interne ordernummer in (indien van toepassing) en eventuele aanvullende opmerkingen. (= niet verplicht)
  6. Rond de bestelling af via afrekenen.
  7. U ontvangt direct de e-factuur/bevestiging van de geplaatste order in de e-mail compleet met XML bestand en download link voor de PDF, zodat u de e-factuur kan opslaan of koppelen aan uw administratiepakket.
  8. Onder “mijn bestellingen” vindt u de geplaatste orders terug en kunt u deze eenvoudig opnieuw bestellen.

Volg de volgende stappen bij een productie:

  1. Log in met uw persoonlijke inlogcode.
  2. Selecteer uw productie en stel deze op de gewenste specificaties samen.
  3. Klik op “bestand uploaden”
  4. Selecteer het aantal unieke ontwerpen binnen de ingevoerde oplage. (= alleen van toepassing bij enkelzijdige prints)
  5. Upload uw bestand(en). (check vooraf de lay-out instructies bij de downloads (= kopje bestanden) op de productpagina)
  6. Vermeld de verdeling van de oplage per bestand binnen de uploadmodule.
  7. Na plaatsen, aantallen invoeren en akkoord vinden van de beeld(en), klik op de groene button “voorbeeld bekijken”
  8. U krijgt vervolgens de uiting(en) op de netto maat te zien en kan akkoord geven via de button “ga verder”
  9. Winkel verder of reken af.
  10. Voer in het opmerkingenveld uw interne ordernummer in (indien van toepassing) en eventuele aanvullende opmerkingen. (= niet verplicht)
  11. Rond de bestelling af via afrekenen.
  12. U ontvangt direct de e-factuur/bevestiging van de geplaatste order in de e-mail compleet met XML bestand en download link voor de PDF, zodat u de e-factuur kan opslaan of koppelen aan uw administratiepakket.
  13. Onder “mijn bestellingen” vindt u de geplaatste orders terug en kunt u deze eenvoudig opnieuw bestellen.

Uploaden juiste bestanden
Check (voorafgaande) bij het bestellen van print-producties altijd even de lay-out instructies van de betreffende productie. U vindt deze lay-out instructies als download onder het kopje bestanden op de betreffende productpagina. Hierdoor weet u de eisen voor een juiste opmaak van een perfecte productie en zal dit bij toepassing, de bestandsaanlevering vereenvoudigen en versnellen.

Heb ik achteraf nog de mogelijkheid mijn bestelling aan te passen of te annuleren?
Zolang uw bestelling nog niet afgerekend is (laatste processtap) heeft u nog de mogelijkheid uw bestelling aan te passen of te annuleren. Na het afronden van de laatste processtap (de betaling) is de order definitief geplaatst en wordt uw bestelling in productie genomen en is het in basis niet meer mogelijk te wijzigen of te annuleren.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?
Ja, u ontvangt direct na het plaatsen van uw bestelling automatisch de orderbevestiging annex e-factuur in uw e-mailbox. U kunt overigens ook de ordergegevens altijd terugkijken onder de button “mijn bestellingen” op de shop. Hiervoor moet u uiteraard wel ingelogd zijn.

Staat het gehele assortiment van sign4sign online?
Wij hebben een uitgebreid assortiment online staan, maar wij hebben ook de mogelijkheid buiten het genoemde assortiment te leveren. Wij hebben op alle gebied van druk- en printwerk specialisten beschikbaar, hierdoor zijn wij in staat om de producten tegen zeer interessante prijzen te leveren en kunnen wij tevens meestal een product dat u mist ook leveren. U kunt via de contact button of per e-mail het door u gewenste product opgeven. Wij zullen u z.s.m. per e-mail een offerte geven.

Hoe kan ik een offerte aanvragen?
Wanneer het door u gewenste product, productie, formaat of afwerking niet terug te vinden is op de webshop kunt u een offerte aanvragen via de contact button of rechtstreeks per e-mail aan info@sign4sign.nl.

De op de webshop getoonde producten en producties kunt u eenvoudig zelf tot een offerte maken en vastleggen. Bij producties kiest u op de productpagina voor “later aanleveren” (dus niet bestand uploaden) en bij producten kiest u voor “bestellen”. Vervolgens kiest u in het winkelmandje voor opslaan als offerte. De aangemaakte offerte wordt automatisch gemaild naar het e-mailadres van uw inlogcode en opgeslagen onder een apart kopje onder “mijn bestellingen”. U kunt vervolgens de offerte wijzigen, verwijderen of omzetten tot order.

Betalingen

Hoe betaal ik?
Standaard betaald u via Ideal. In overleg is het mogelijk om op rekening te kunnen betalen. Onze winstmarge is hierbij iets hoger, zoals u zult begrijpen. Bij het op rekening betalen, hanteren we een betalingsafspraak waarbij de facturen op 10 respectievelijk op 30 dagen ouderdom via een doorlopende automatische incasso geïncasseerd worden. De toeslagen qua winstmarge zijn 1% bij incasso op 10 dagen en 2% bij incasso op 30 dagen.

Waar vindt ik mijn factuur?
U ontvangt direct na het plaatsen van uw bestelling automatisch de e-factuur annex orderbevestiging in uw e-mailbox. Op deze bevestiging vind u de download link voor het downloaden van de factuur als PDF. U kunt overigens ook de ordergegevens/factuur altijd terugkijken onder de button “mijn bestellingen” op de shop. Hiervoor moet u uiteraard wel ingelogd zijn.

Wordt het BTW bedrag apart vermeld op de factuur?
Ja, het BTW bedrag wordt ook apart vermeld op de factuur.

Verzending en bezorging

Wanneer ontvang ik de bestelling?
Bovenaan de productpagina’s staat de productietijd in werkdagen vermeld. Hierbij komt nog één werkdag voor het afleveren. Een productietijd van 5 werkdagen betekent dus dat de bestelling de 6e werkdag bij u afgeleverd wordt. Overigens wordt de verwachte afleverdatum, in het winkelmandje ook duidelijk weergegeven.

Attentie,

dat in weken met feestdag(en) andere bezorgtermijnen gelden dan die gecommuniceerd worden in het winkelmandje. (de webshop houdt namelijk in de telling geen rekening met feestdagen) Bij een winkelmandje waarbij verschillende producten of producties opgenomen zijn, wordt altijd de levertijd van het “traagste” product gehanteerd als afleverdatum.

Leverdatum stockitems als snijfolie, printmedia, gereedschappen e.d.
Onze webshop kent net als andere webshops een tijdstip waarna de leverdatum 1 werkdag opschuift. Deze uiterlijke aanlevertijd staat bij ons ingesteld op 15:00 uur, dit gezien de ingerichte print-producties. Aangezien op de webshop slechts één tijdstip als kantelmoment ingericht kan worden ontstaat er bij de stockitems als snijfolie, printmedia, gereedschappen e.d. bij bestellingen na 15:00 uur ook een getoonde verschoven levertijd in het winkelmandje. Voor deze items geldt echter, dat wanneer de order tijdig besteld is (ma t/m do voor 17:00 uur en op vrij tot 16:00 uur) en de materialen op voorraad zijn, deze dezelfde dag bij de distributeurs het magazijn verlaten en de volgende werkdag bij u afgeleverd worden.

Levertijd stockitems als snijfolie, printmedia, gereedschappen e.d.
99% van de snijfolies, printmedia, laminaten en gereedschappen e.d. worden zonder verzendkosten uitgeleverd. Standaard worden deze materialen zonder tijdlevering op de volgende werkdag afgeleverd. In veel gevallen zal dit in de ochtend zijn, echter wanneer u hierin de zekerheid wilt hebben verzoeken wij u dit kenbaar te maken in het opmerkingenveld bij het plaatsen van de order. Wij regelen dan dat de order via een overnight express zending verzonden wordt. De kosten hiervan worden aanvullend (buiten de shop om) aan u gefactureerd.

Ik wil mijn bestelling sneller in huis hebben, is dit mogelijk?
In de meeste gevallen kan een productie tegen meerprijs sneller vervaardigd en afgeleverd worden.

Wij hebben in nauwe samenspraak met de producent(en) voor de volume producten “vlaggen, Airtex, spandoeken, flatbed printing e.d.” speciale spoedproducties “96, 72, 48 en 24 uurs” productie aangemaakt. Wanneer u een product en substraat vallend in deze categorieën met een snellere levertijd nodig heeft, selecteert u de productie in de betreffende rubriek!

Snellere levertijd bij het door u gewenste product niet ingericht? Neem met ons contact op! Wij anticiperen zoveel als mogelijk op uw deadlines en in overleg is er vaak veel mogelijk. In de meeste gevallen dient u wel rekening te houden met aanvullende kosten. Deze kosten worden vooraf aan u gecommuniceerd en achteraf aanvullend (buiten de webshop om) gefactureerd.

Kan ik kiezen op welk moment de bezorging plaatsvindt?
Nee.
In 95% van de gevallen verzenden de aangesloten producenten de orders met DHL. De tijdstippen waartussen DHL onze orders aflevert liggen tussen 08:00 en 17:30 uur. Ons streven is om de bestellingen altijd in de ochtend te laten bezorgen. Ondanks dat dit in de meeste gevallen lukt, hangt dit streven mede af van de leveringsplaats, soort pakket, hoeveelheid bezorgingen, files, ronde van de koerier e.d.

Is het mogelijk dat mijn bestelling in het buitenland bezorgd wordt?
Nee, dit is niet mogelijk. Wij leveren alleen in Nederland.

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?
Nee, dit is in basis niet mogelijk. Uw bestelling wordt direct vanuit de aangesloten producent aan uw afleveradres verzonden. In uitzonderlijke gevallen is het in principe mogelijk dat in overleg ervoor gekozen kan worden om de order zelf bij de producent op te halen. Dit moet dan altijd voortijdig met ons overlegd worden!

Kan ik mijn bestelde artikelen ook op een ander afleveradres laten afleveren?
Ja, dat is geen enkel probleem. Onder uw gegevens kunt u net zoveel adressen invoeren als u wilt. Bij het afwinkelen kan slechts 1 afleveradres geselecteerd worden. In het geval dat u bestellingen op verschillende adressen afgeleverd wilt hebben, dient u dus per afleveradres apart af te winkelen.(= nieuwe order plaatsen)

Het afleveradres is anders dan het factuuradres, kan dat?
Ja. Per bestelling bepaalt u zelf wat het aflever- en factuuradres is. Het factuuradres wordt alleen als tenaamstelling gebruikt op de e-factuur.

Niet tevreden?

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Heeft u opmerkingen over de geleverde kwaliteit of service van sign4sign? Neem dan a.u.b. direct met ons contact op! Want alleen als we op de hoogte zijn van uw opmerkingen of klachten, kunnen we er alles aan doen om u te helpen en de reclamatie tot volle tevredenheid op te lossen. U dient uw mogelijke reclamatie binnen 8 dagen na ontvangst van de goederen via de contact button op de webshop of rechtstreeks aan info@sign4sign.nl kenbaar gemaakt te hebben.

Herroepingrecht
Het herroepingrecht is uitgesloten voor alle maatwerk producten. Hieronder vallen o.a. alle druk- en printopdrachten. Dit betekent dat u reeds bestelde en ontvangen goederen die onder deze uitsluiting vallen, niet kunt retourneren. Uiteraard geldt dit niet in het geval van reclamaties i.v.m. niet juist uitgevoerde opdrachten. Standaard artikelen die geen bewerking vereisen, vallen wel binnen het herroepingrecht. U kunt hiervoor tot en met 8 dagen na levering contact met ons opnemen via de contact button of rechtstreeks via info@sign4sign.nl onder vermelding van uw ordernummer.